jaki plyn do chlodnicy w Golfie III

Patrzysz na wersję archiwalną wątku "jaki plyn do chlodnicy w Golfie III" z forum pl.misc.samochody

art - 7 Lut 2005, 14:53

Witam
Znajomy postanowil uzupelnic konczacy sie plyn w chlodnicy w jego nowym
starym samochodzie.
Zakupil butle za 6 euro, ale z troche innym symbolem niz jest podane w
instrukcji obslugi. Nie wie (nie zna sie, ja tez nie) czy moze to wlac do
zbiornika...

W instrukcji pisza ze ma to byc plyn G11 V8B spelniajacy jakas norme TL-VW
774 B.
To co on zakupil ma symbol G48 i spelnia norme TL 774 C, jest uznawany
takze przez marke VW. wiec roznica jest tylko w jednej literze. byc moze
poprzednia norma B zostala zmieniona na C
i sie automatycznie w niej zawiera, czyli ten plyn rzeczywiscie mozna
stosowac do starszych golfow. Plyn nazywa sie Glysantin, produkcji BASF.
Ktos wie, czy mozna bezpiecznie go wlac do samochodu?

Samochod jest z 1991 roku i nazywa sie Golf III ;)

Skoro juz to czytacie... znajomy postanowil rowniez dolac (wymienic) olej.
doradzono mu aby przed wlaniem oleju wymienic przy okazji filtr. czy to
dobry (drogi) pomysl ?

dzieki
artur

Krzysztof Urban - 7 Lut 2005, 15:32

Niech wleje polskie petrygo i nie wydziwia z normami. To bez znaczenia.
Petrygo dobre do jego chłodnicy.

Zawsze wymieniamy filtr razem z olejem. Koniecznie. Filtr jest niedrogi.

stasiu - 7 Lut 2005, 16:26

Ja bym kupił koncentrat i wodę destylowaną w proporcji 1/1i wtedy jest



wymienia się olej i obowiązkowo filtr
pozdrawiam stasiu.

Mlody zero - 8 Lut 2005, 13:05

Niech wleje polskie petrygo i nie wydziwia z normami. To bez znaczenia.


Bzdura.

Petrygo dobre do jego chłodnicy.


Taa??

Ja kiedyś się dowiedziałem że bo mojej Jetty nie powinno się lać Petrygo, bo
nie spełnia jakichś tam norm itd. olałem.
Jak mi pękł odpływ cieczy chłodzącej z głowicy to się przekonałem dlaczego
się nie leje.
Kochane Petrygo zaszkodziło plastikowi z którego zrobiony był odpływ, przez
co plastik stał się bardziej kruchy i delikatny.
Na dodatek Golfy mają aluminiową chłodnice, a do aut z aluminiowymi
chłodnicami jest Petrygo Qal.
A firmowy płyn VW ma to do siebie że przez cały przebieg eksploatacji auta
nie przewiduje się jego wymiany, tylko dolewki.
A że kupił inny, to trudno, jak zmiesza nie powinno zaszkodzić.

Zawsze wymieniamy filtr razem z olejem. Koniecznie. Filtr jest niedrogi.


To prawda.

Pozdrawiam!

piotr_ek - 8 Lut 2005, 13:39

Jak mi pękł odpływ cieczy chłodzącej z głowicy to się przekonałem dlaczego
się nie leje.


Bo auto ma 15 lat - dlatego.

Na dodatek Golfy mają aluminiową chłodnice, a do aut z aluminiowymi
chłodnicami jest Petrygo Qal.


Petrygo jest uniwersalne, a Qal to jakiś ichni nowy wynalazek, czyli nowe
opakowanie = wyższa cena.

*p*

Mlody zero - 8 Lut 2005, 15:18

Bo auto ma 15 lat - dlatego.

| Na dodatek Golfy mają aluminiową chłodnice, a do aut z aluminiowymi
| chłodnicami jest Petrygo Qal.

Petrygo jest uniwersalne,


A jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego.
Ja się przekonałem. Naprawa kosztowała mnie całe 30 zł :P

Pozdrawiam!

piotr_ek - 8 Lut 2005, 15:28

A jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego.


Uniwersalne w innym sensie. Poprostu nadaje się do głowic alu.

Ja się przekonałem. Naprawa kosztowała mnie całe 30 zł :P


To za darmo prawie :-))))

*p*

Mlody zero - 8 Lut 2005, 17:18

| A jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego.

Uniwersalne w innym sensie. Poprostu nadaje się do głowic alu.


Głowic, a chłodnic?

Pozdrawiam!

mam nowe tablice - jaki efekt dyskusji o foliach i lakierach anty fotoradarowych?
jaki rozmiar opon, kiedy letnie to 185/60/R14
Jaki świece zapłonowe do Hondy Civic 1.4 (EJ9 D14A4 90 KM)
  • ustawienie zaplonu golf
  • every day 4
  • antyki sprzedaBF
  • metr drzewa
  • 2222postawimy dyrygenta2222
  • Przegląd postów z for dyskusyjnych | Strona Główna